طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل

ساخت وبلاگ
 

مهم نیست اهل چه کشوری باشید و یا به چه زبانی صحبت کنید، اگر خون کارآفرینی در رگ هایتان جاری باشد، اشتیاق و عطش وصف ناپذیری به در دست گرفتن کنترل زندگی خود خواهید داشت و شیوه ی تفکرتان اساساً با خیلی های دیگر متفاوت خواهد بود.احتمالا شما هم توجه کرده باشید ویژگی ها و علائم شخصیتی خاصی وجود دارد که بین اکثر کارآفرینان مشترک است.

در ادامه 6 مورد از برجسته ترین ویژگی های شخصیتی که بین کارآفرینان مشترک است و کمتر در بین دیگران به چشم می خورد را از نظر خواهید گذراند. اگر شما هم یک یا چند مورد از این علائم را دارید، احتمالاً به کارآفرینی مبتلا هستید.

1- فرصت ها را می بینند

شاید اولین چیزی که توجه هر کسی را به خود جلب کند این است که کارآفرینان به صورت طبیعی اطراف خود را پر از فرصت می بینند. آیا شما هم تا به حال فرصتی کسب و کاری به ذهنتان رسیده است؟ آن هم در عجیب ترین زمان ممکن؟ در این صورت شما هم مبتلا هستید.

article_image_one_613.jpg

2- بیشتر وقت می گذارند

آیا شما هم همیشه یک ساعت اضافی کار می کنید؟ موضوع بحث چه پروژه ای در منزل باشد و چه اضافه کاری در محل کار، کارآفرینان آن را با روحیه ی «تا تمام نشده کار را متوقف نکن» انجام می دهند. آنها معمولاً آخرین نفراتی هستند که محیط کار را ترک می کنند. هیچ شباهتی بین آنچه گفته شد با خودتان نمی بینید؟

3- زیاد سؤال می پرسند

کارآفرینان همیشه می خواهند پاسخ ها را بدانند، مدام به دنبال یادگیری هرچه بیشتر هستند و از این که زیاد سؤال بپرسند هراسی ندارند. این است که همیشه آنها را در حال سؤال پرسیدن می بینید؛ چه از خود و چه از دیگران.

4- سرشان شلوغ است

مبتلایان به کارآفرینی هیچ گاه با انجام «یک» کار خرسند نمی شوند. آنها به صورت ذاتی دوست دارند چند کار را با هم انجام دهند. آنها بیش از یک فرصت کسب و کاری دارند، در جامعه نقش فعالی ایفا می کنند و با این حال وقت لازم برای حضور در زندگی خانوادگی را نیز برای خود پیدا می کنند.

5- دنیا را متفاوت می بینند

کارآفرینان این را به واقع درک می کنند که دنیا، دنیای کوچکی است. امروزه، همه ی ما در صحنه ی دهکده ی جهانی زندگی می کنیم؛ دنیایی که در آن کسب و کار مرزی نمی شناسد. کارآفرینان نیز به همین ترتیب مرزی نمی شناسند. کارآفرینان بالفطره، ذاتاً کنجکاو هستند؛ دوست دارند مسافرت بروند و دنیا را ببینند.

6- خوش بین هستند

این مورد یکی از مهم ترین وجوه تمایز یک کارآفرین حقیقی از باقی افراد جامعه است. خیلی ها می توانند بدون خوش بینی هم مدیر یا رهبر موفقی باشند اما کارآفرین خیر. روحیه ی کارآفرینی با اعتماد به نفس، پشتکار، و باور به این حقیقت پیش می رود که هر کاری امکان پذیر است. هر انسانی به صورت طبیعی ترس ها و تردید های خودش را دارد اما یک کارآفرین حقیقی هیچگاه اجازه نمی دهد این تردید ها مانع تحقق چشم انداز و بینش اش شود.

اگر شما هم کارآفرین باشید، به احتمال قوی یک یا چند مورد از علائم بالا را در خود خواهید یافت. در این صورت این نوع زندگی را به خودتان مدیون هستید. به یاد داشته باشید کشور ما به انسان های بیشتری مثل شما احتیاج دارد.

 

 

 

هایک ویژن تهران  نصب دوربین مداربسته     دوربین مداربسته تی وی تی   دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 237 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:17

بعضی از بازاریابان اطلاعات اغراق آمیزی درباره ی "رنگ و ذهن" به منظور گمراه کردن به مشتری می دهند. روانشناسی رنگ یکی از جالب ترین و در عین حال بحث برانگیزترین جوانب بازاریابی است که نقش مهمی در متقاعدسازی مشتری برای خرید دارد. دلیل این امر این است که امروزه اکثر مکالمات مربوط به رنگ و متقاعدسازی مشتری، شامل شواهد حدسی و گمانه زنی است.

 

ما به منظور حذف این نوع طرز فکر و برخورداری از عامل واقعاً "جذاب" رفتار انسانی، می خواهیم مجموعه ای از قابل اعتمادترین تحقیقات در زمینه ی تئوری رنگ و فرایند متقاعدسازی مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.

مفاهیم نادرست در باب روانشناسی رنگ

چرا با وجود اینکه موضوع روانشناسی رنگ بسیار بحث برانگیز است، اما اطلاعات حقیقیِ بسیار کمی برای حمایت از آن وجود دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، نحوه ی تربیت، و تفاوت فرهنگی، محیط و غیره بر تاثیر رنگ ها بر روی ما، موثر است. درنتیجه این نظر که رنگ زرد و بنفش احساسات افراد را برمی انگیزانند تقریبا درست است.اطلاعات نادرست و بی روحی که روانشناسی رنگ را تنها در چند جمله خلاصه می کند، شرایط را بدتر می کند، برخی از این عبارت ها در ذیل آمده است:

از لحاظ روانشناسی رنگ زرد شادترین رنگ موجود است.

- شخصیت کارتونی گرین لنترن (Green Lante) از رنگ زرد می ترسید.

- 75 درصد از مدادهایی که در امریکا به فروش می رسد به رنگ زرد هستند.

حالا زمان آن است که به بررسی تحقیقاتی مبنی بر نقش مهم رنگ در متقاعدسازی مشتری بپردازیم. طراحی سایت

article_image_one_305.jpg

روانشناسی رنگ در بازاریابی و برند

برند یکی از مهم ترین مباحث در زمینه مفهوم رنگ است و بسیاری از تحقیقات در این زمینه نادرست هستند.تلاش های فراوانی جهت طبقه بندی واکنش مصرف کننده به رنگ های مختلف انجام شده است. اما حقیقت امر این است که رنگ به تجارب شخصی افراد بسیار وابسته است و انتقال احساس و برداشت خاص از یک رنگ به صورت جهانی دشوار است.اما الگوهای پیامی بسیاری در مفهوم رنگ وجود دارد. به عنوان مثال رنگ ها نقش حیاتی در خرید و برند، بازی می کنند.محققان بر اساس مقاله ای با عنوان " تاثیر رنگ در بازاریابی" یافته اند که بالغ بر 90درصد قضاوت هایی که از سوی مصرف کنندگان درباره محصولات می شود، تنها بر اساس رنگ است. (انتخاب نوع رنگ هم به محصول بستگی دارد.)

با توجه به نقش مهم رنگ در برند، نتایج حاصل شده از یک مطالعه با عنوان " تاثیرات متقابل رنگ" نشان می دهد که : رابطه بین رنگ و برند بر پایه تناسب درکِ رنگی است که در برند خاصی استفاده می شود. ( به عبارت دیگر آیا رنگ با آنچه که فروخته می شود "تناسب" دارد یا نه).

مطالعه ای با عنوان "قرمزِ هیجان انگیز و آبی رقابتی" نیز تاثیر رنگ بر خرید را بر اساس چگونگی اثرگذاری مفهوم برند، تایید می کند. این بدان معنا است که رنگ باعث می شود مصرف کننده درباره "وبژگی" برند، قضاوت کند. (اگر موتورهای هارلی دیویدسان، حس خوب و قدرتمندی را به موتورسوار نمی دادند، دیگر چه کسی می خواست آنها را بخرد؟)برخی دیگر از مطالعات نشان می دهند که مغز ما برندهای قابل شناسایی را ترجیح می دهد که باعث می شود رنگ اهمیت ویژه ای در ویژگی برند داشته باشد.حتی پیشنهاد شده که کسب و کارهای نوپا رنگی را برای لوگو انتخاب کنند که آنها را از سایر رقیبان خود متمایز سازد. (مثلا اگر کلیه رقیبان از رنگ آبی در برند خود در زمینه کسب و کارتان استفاده می کنند، شما رنگ بنفش را انتخاب کنید.)

بر اساس مطالعات محققان، زمانی که وقت انتخاب "صحیح ترین" رنگ می رسد، پیش بینی واکنش مصرف کننده به رنگ انتخابی که با محصول در تناسب باشد، بسیار مهم تر از خود رنگ است. بنابراین اگر مالکان کمپانی هارلی-دیویدسن (Harley-Davidson) می خواهند محصولی را تولید کنند که در مشتریان احساس قدرت کنند، باید پیش بینی کنند که محصولاتی با رنگ صورتی هرگز به فروش نخواهد رسید.جنیفر آکر، استاد دانشگاه استنفورد، مطالعاتی را در زمینه ی وسعت ویژگی برند انجام داده و پنج اصلی را که نقش مهمی در شخصیت برند بازی می کند مورد بررسی قرار داده است. طراحی سایت فروشگاهی

مطالعات دیگر نشان داده که واقعاً بین استفاده از رنگی خاص و برداشت مصرف کننده از ویژگی برند رابطه وجود دارد.هر رنگ با ویژگی خاصی در ارتباط است. ( مثلاً رنگ قهوه ای با خشونت، بنفش با فرهیختگی، و رنگ قرمز با هیجان در ارتباط است). اما نکته قابل توجه در اکثر مطالعات دانشگاهی درباره رنگ و بازاریابی این است که به جای پرداختن به رنگ های کلیشه ای و مربوطه معمول، رنگ انتخابی تان باید با ویژگی دلخواهِ برندتان، تناسب داشته باشد.به نادرست بودن این مفهوم کلی که رنگ سبز به معنی آرامش است توجه کنید. در صورت داشتن چنین عقیده ای از موضوع اصلی دور می مانیم؛ گاهی از رنگ سبز برای برندهای مربوط به امور زیست محیطی مانند Timberland’s G.R.E.E.N standard, استفاده می شود، اما رنگ سبز گاهی اوقات جنبه مالی را هم مانند mint.com ( سرویس مدیریتی امورمالی شخصی در آمریکا) در برمی گیرد.این موضوع درباره ی سایر رنگ ها هم صدق می کند، مثلاً رنگ قهوه ای در یک حوزه به معنی خشونت و در جایی دیگر نشان دهنده ی صمیمت و احساس میزبانی (مانند مراسم شکرگزاری) و یا اشتها آور ( مانند آگهی تبلیغاتی شکلات) است.اما این نکته را به خاطر داشته باشید که زمینه کاری شما مهم ترین نقش را بازی می کند. احساس و تصویر ذهنی که برند شما در متقاعد کردن مصرف کننده می گذارد، بسیار مهم است. رنگ انتخابی حتما باید با برند متناسب باشد.یکی از بهترین مطالعات در این زمینه توسط جو هالوک انجام شده است. وی در مطالعه خود رنگ های موردعلاقه زن و مرد را مورد بررسی قرار داده است.

شایان ذکر است که محیط زندگی فردـ خصوصا مفاهیم فرهنگی نقش خیلی مهمی در علاقمندی افراد به رنگ های خاصی دارد. مثلا مقاله ای در مجله ی Smithsonian توضیح می دهد که چگونه آبی به رنگی برای پسرها و صورتی به رنگ دخترها تبدیل شده است.

مشاهدات هالوک در زمینه رنگ های مورد علاقه خانم ها و آقایان در شکل آمده است:

مهم ترین نکته ی قابل توجه در این تصویر، علاقه ی هر دو جنس مرد و زن به رنگ آبی است. اما درباره رنگ بنفش هیچ شباهتی باهم ندارند. رنگ بنفش در صدر لیست رنگ های مورد علاقه ی خانم ها است. در رابطه با درک رنگ، مردان رنگ های تند را ترجیح می دهند، درصورتی که زنان رنگ های ملایم تری را دوست دارند.بهتر است برای طراحی لوگوی خود این اطلاعات را در ذهن داشته باشید. چرا که در جذب مصرف کنندگان تأثیر به سزایی دارد.

هماهنگی رنگ ها و نرخ تبدیل

اخیرا انتخاب "بهترین" رنگ برای نرخ تبدیل در وب سایت ها به موضوع بسیار محبوبی تبدیل شده است. این وبسایت ها با توجه به این نکته که هیچ رنگی، بهترین رنگ برای نرخ تبدیل نیست، توانسته اند پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشند.

براساس قانون روان شناسی تحت عنوان "اثر جداسازی" (the Isolation Effect)، احتمال یادآوری آیتمی که "مانند انگشت شست نسبت به سایر انگشتان متمایز باشد، بیشتر است". تحقیقات به وضوح نشان می دهد زمانی که یک آیتم نسبت به آیتم های اطرافش برجسته تر است، افراد بیشتر به آن توجه کرده و آن را به خاطر می سپارند.مطالعاتی تحت عنوان "پاسخ زیبا شناختی به ترکیب رنگ" و "ترجیحات مصرف کننده درباره ی ترکیب رنگ" نشان می دهد در حالی که اکثریت مصرف کنندگان الگوهای رنگی با ته رنگ های مشابه را ترجیح می دهند، اما پالت هایی با رنگ های بسیار متضاد را می پسندند.

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

این عبارت از نظر هماهنگی رنگ به معنی ایجاد یک ساختار بصری متشکل از پایه رنگ های مشابه و متضاد کردن آنها با رنگ های مکمل تند است. از رنگ های ثانویه نیز می توانید استفاده کنید.ممکن است پس از خواندن این مطلب احساس کنید یک دکوراتور داخلی هستید، اما درک درست این اطلاعات در درک نوسانات و بهینه سازی نرخ تبدیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

در یک مثال تغییر رنگِ کادر باعث افزایش نرخ تبدیل شد:

زمانی که رنگ باکس را از سبز به قرمز تغییر دادند، نرخ تبدیل 21 درصد افزایش یافت. اما این بدان معنا نیست که رنگ قرمز دارای قدرت جادویی است و مردم را جذب می کند.بیشتر که به مثال توجه کنید متوجه می شوید که رنگ سبز با قسمت های دیگر صفحه هماهنگی بیشتری دارد. رنگ قرمز (که مکمل سبز است) تضاد بصری چشمگیری را به وجود آورده است.

چرا قهوه "موکا" دوست داریم اما از رنگ "قهوه ای" متنفریم.اگرچه روش های درک رنگ های مختلف، متفاوت است، اما نام خود رنگ ها هم در علاقه ی ما به آنها بی تأثیر نیست.

در یک مطالعه از افراد خواستند تا محصولات را بر اساس نام های رنگی مختلفی ارزیابی کنند. نام های "شیک" بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفتند. به عنوان مثال، برند موکا از رنگش که قهوه ای بود، طرفداران بیشتری داشت. در صورتی که محققان رنگ های یکسانی را به آنها نشان داده بودند.این تحقیق در طیف متنوعی از محصولات انجام گرفت و نتیجه ی همه ی آنها یکسان بود. به چشم مصرف کنندگان برندهایی که رنگی نوشته شده بودند جذاب تر بود.ثابت شده که هرچه نام رنگ ها غیرمعمول تر و منحصربه فردتر باشد، نیت خرید مصرف کننده را بیشتر می کند. مثلا پاستیل هایی با نام "رازماتا" (Razzmatazz) فروش بیشتری از پاستیل هایی با نام "زرد لیمویی" داشتند. این موضوع درباره محصولات غیرغذایی هم صدق می کند. 

طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

 

پس به خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ هم به اندازه ی انتخاب نام برند از اهمیت ویژه ای در جلب توجه مصرف کننده دارد.

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:16

امکان دارد هر کسی ایده تجاری خوبی به ذهنش برسد اما ایده های عالی که یکباره موفق می شوند و بر سر زبان ها می افتند، بسیار کمیاب هستند و اغلب در ابتدای کار احمقانه به نظر می رسند. بیایید روراست باشیم. از کجا می دانید ایده ای که الان به ذهن شما خطور کرده برگ برنده تان نیست؟ شاید حتی بتوانید با همین ایده عنوان برترین کارآفرین سال را از آن خود کنید.

در این مقاله 10 سوال مطرح می کنیم که بعد از پاسخ دادن به آنها خواهید دانست که ایده تان چه ارزشی دارد:

1- آیا مردم در ازای این ایده پول پرداخت می کنند؟

ویل شروتر، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Fundable می گوید: «پرداخت پول از سوی مصرف کنندگان مهر تاییدی است بر ایده شما و مشخص می کند که کدام ایده بیشترین شانس موفقیت را دارد. یک ایده تا زمانی که کسی پولی برای آن نپرداخته است، فقط یک ایده است. هر کسی می تواند ایده پردازی کند اما هیچ کس نمی تواند اعتبار ایده ای را که مصرف کننده ای در ازای آن پول می پردازد زیر سوال ببرد.»

article_image_one_606.jpg

2- آیا ایده شما مشکلی را حل می کند؟

مایک مک گی، کارآفرین و یکی از بنیانگذاران مدرسه طراحی وب «استارتر لیگ» بر این باور است که بهترین ایده های کسب و کار آنهایی هستند که گرهی از مشکلی باز می کنند. او می گوید: «اگر مشکلی وجود دارد که شما، خانواده تان، دوستان تان یا همکاران تان را تحت تاثیر قرار داده است، به احتمال خیلی زیاد افراد دیگری را نیز درگیر خود کرده است.»

3- قیمت آن چقدر است؟

چارلی هراری، بنیانگذار و شریک سرمایه گذاری شرکت H3 & Co می گوید در حالی که روش های زیادی برای حل مشکلات وجود دارد، کسب و کارهایی به موفقیت م یرسند که آن موانع و مشکلات را با هزینه کمتری از سر راه مردم بردارند. هراری می گوید: «زمانی که متوجه شدید ایده شما مشکلی را به شکلی سنجش پذیر حل می کند، نه تنها باید ارزشی را که به جهان ارائه می دهید مشخص کنید بلکه باید کشف کنید که مردم حاضرند تا چقدر برای حل این مشکل هزینه کنند. زمانی که قیمت دست تان آمد، آنگاه خواهید توانست به ارزیابی میزان ارزشمندی ایده تان در دنیای تجارت بپردازید.»

4- آیا ایده تان سنجش پذیر است؟

رالف کوینترو، مشاور و نویسنده، معتقد است عالی ترین ایده های تجاری آنهایی هستند که می توان به راحتی ارزیابی شان کرد. او می گوید: «آیا ایده شما قابلیت سیستماتیک شدن، خودکار شدن یا گسترش یافتن را دارد؟ من دیده ام که بسیاری از ایده های عالی شکست می خورند و تنها دلیل این موضوع این بوده است که کارآفرینان مربوطه هیچ برنامه ای برای سنجش پذیری ایده شان نداشتند.»

هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته    دوربین اچ دی

5- آیا ایده تان منحصر به فرد است؟

کندل المریکو، مدیرعامل سایت clickstartme.com می گوید: «بسیاری از کارآفرینان بر این باور هستند که وقتی ایده ای باعث تپش قلب و گشاد شدن مردمک چشم شان شود و کاری کند که دیگر نتوانند بر ایده دیگری متمرکز شوند، قطعا آن ایده، ایده بسیار خوبی خواهد بود اما وقتی که عرق هیجان تان خشک شد و به دنیای واقعیت بازگشتید، باید با تمرکز بالا به جست و جوی بیشتری در گوگل بپردازید و مطمئن شوید که شخص دیگری در گذشته ایده شما را عملی نکرده باشد.»

6- آیا ایده تان توجه عموم را در اینترنت جلب می کند؟

یکی از روش هایی که می توان پتانسیل ایده ای را مشخص کرد، این است که وب سایتی ایجاد کنید تا ببینید تا چه حد مصرف کنندگان آنلاین به ایده تان علاقه نشان می دهند. این وب سایت باید حاوی نام شرکت، لوگو و تعریف کوتاهی از مفهوم کارتان باشد. همچنین باید گزینه ای برای «ثبت نام در خبرنامه» نیز وجود داشته باشد. سپس باید به مخاطبان ایمیلی تان پیامی بفرستید و از آنها بخواهید وب سایت تان را ببینند. در صورت تمایل ثبت نام کنند و آدرس وب سایت تان را با دوستان شان در میان بگذراند. اگر دیدید که چند نفر در وب سایت تان ثبت نام کردند، احتمالا ایده خوبی به دست آورده اید و از همین الان چند مشتری به دست آورده اید.

7- آیا فروشندگان به این ایده علاقه دارند؟

بهترین عامل نشان دهنده موفقیت احتمالی یک شرکت میزان علاقه ای است که از جانب فروشندگان به دست می آورد. اگر کسب و کارهای جانبی برای به دست آوردن مخاطب دست به دامن شما شده اند، آنگاه می توانید مطمئن باشید که در موقعیت سودآوری قرار گرفته اید.

8- آیا تقلید و کپی کردن ایده شما کار سختی است؟

دیوید هندمیکر، مدیرعامل Next Day Flyers بر این باور است که بهترین ایده های تجاری آنهایی هستند که نشود به آسانی تقلیدشان کرد. او می گوید: «اگر ایده ای عالی وجود داشته باشد و موانع کمی بر سر راه آن قرار گرفته باشد، می توانید مطمئن باشید که افراد زیادی از آن تقلید خواهند کرد. کسب و کارهای جدید باید موانع زیادی ایجاد کنند تا کسی نتواند به آسانی از آنها تقلید کرده و پیروزی در رقابت را از آن خود کند.»

9- آیا مورد شناسایی قرار می گیرد؟

کاتی شی، مدیر بازاریابی شرکت Order Groove فکر می کند ایده های تجاری واقعا عالی مورد توجه منابع خارجی مانند سرمایه گذاران، مشتریان و رسانه ها قرار می گیرند. اگر چنین افرادی ایده تان را مورد توجه قرار دهند بدان معناست که تفاوت زیادی میان ایده شما و دیگر ایده ها وجود دارد.

10- آیا دوام خواهد داشت

طبق گفته یان آرونویچ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل GovementAuctions.org ایده های تجاری که در طولانی مدت بتوانند مردم را به خود جذب کنند، به موفقیت خوبی خواهند رسید. آرونویچ می گوید: «کارآفرینان باید کسب و کارشان را در دو، سه و ده سال آینده تجسم کنند و ببینند که آیا محصول یا خدمات شان دوام خواهد داشت یا خیر. از دنبال کردن مدها و جریان های کوتاه مدت دوری کنید زیرا یک شبه از بین می روند. اگر اطمینان دارید که ایده تان در چند سال آینده نیز به مشکلات مشتریان رسیدگی کرده و برایتان درآمدزا خواهد بود، باید بدانید که ایده ای عالی برای کار کردن دارید.»

  خرید هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     دوربین تی وی تی   قیمت دوربین مدار بسته    دوربین اچ دی

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 515 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:16

وب سایت جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است.

 

وبلاگ محلی است در وب که می توان یادداشت های خود را در آنجا جهت نمایش به عموم ثبت کرد. مهمترین مسئله این است که، تنها یادداشت را می توان در وبلاگ ذخیره کرد و در حقیقت تنها متن را.امروزه اینترنت راه دسترسی به دنیای مجازی است. برخی افراد از این دنیا برای معرفی خود یا خدمات خود استفاده می کنند. حال برای دسترسی به فضای برخی دارای وب سایت و برخی دارای وبلاگ هستند.

article_image_one_321.jpg

در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از تفاوت ها، معایب و مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ آشنا کنیم:

تفاوت وبلاگ با وب سایت

وبلاگ ها فعال تر از وب سایت ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ ها و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم، در حالی که برای روزآمد کردن وب سایت ها تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ ها با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب سایت ها به روز می شوند .
واحدی که برای وبلاگ ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهان گستر در دسترس قرار می گیرد. وبلاگ مجموعه ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل های قدیمی تر به تدریج پایین تر قرار می گیرند.   طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی
تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ ها دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام تاریخ هستند که به پست ها چسبیده اند. در وبلاگ ها پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می شوند. برای جستجو در وبلاگ ها می توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد.
در وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می توان به دست آورد.  
طراحی سایت شرکتی

 

 

 

معایب وبلاگ

1. وبلاگ ها نسبت به سایت غیررسمی و شخصی هستند.
2. ارتباط مستقیم با خوانندگان وبلاگ شما می تواند سخت و وقت گیر باشد.
3. ارسال مطالب به وبلاگ در زمان های مشخص.
4. وبلاگ ها دارای ترافیک بالاهستند.
5. سرویس وبلاگ ها با کندی مواجه است.
6. امکان آپلود وجود ندارد.
7. تعداد صفحات وبلاگ محدود است.
8. از نظر امنیت دارای ضریب پایینی می باشد.
9. در صفحات وبلاگ شاهد تبلیغات رایج هستیم.
10. مطالب وبلاگ ها آمیخته به عقاید و نظرهای شخصی است. 
 ساخت سایت        

 

مزایای وب سایت

1. در دسترس بودن مشخصات کالا یا خدمات شما در اختیار بازدیدکنندگان.
2. وب سایت موجب افزایش اعتبار شما می شود.
3. امکان تبلیغ حرفه ای در سطح دنیا.
4. تبلیغ در وب سایت با محدودیت زمان و مکان نمی باشد.
5. تبلیغ در وب سایت دارای هزینه ی کم تری است.
6. گرفتن نظرات و انتقادات از سراسر دنیا جهت بهبود فعالیت ها.
7. سریع تر انجام دادن فعالیت ها.
8. هدایت مشتریان به سایت شما از طریق موتورهای جستجو در اینترنت.
9. بازدیدکنندگان و مشتریان شما، منحصر به یک منطقه یا شهر نخواهند بود.
10. کسب در آمد از تبلیغ برای دیگران.
11. آموزش تخصصی افراد در زمینه های مختلف.  
شرکت طراحی سایت      

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 227 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:15

تفاوت اساسی میان کارمند و مدیر با کارآفرین در عدم قطعیت است؛ ترویج کارآفرینی به عنوان یکی از اجزای توسعه اقتصادی کشورها شناخته می شود و کارآفرین فردی است که برای تحقق رویاهای خود دست به کار شده و متعهد می شود مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی و تقبل کند.

نتیجه تصمیمات کارآفرین با ابهامات و عدم قطعیت های زیادی مواجه است، بنابراین این فرد باید علاوه بر آرمانگرایی در مسیر رسیدن به رویاهای خود، واقع بین نیز باشد. کارآفرین در ابتدای راه باید زمان زیادی را صرف کار خود کند، بنابراین باید انگیزه و اشتیاق کافی داشته باشد.علاوه بر انگیزه، داشتن تجربه و مهارت کافی نیز برای کارآفرین شدن لازم است درواقع برای این کار نیاز به نبوغ و خلاقیت های خارق العاده نیست، اما فرد برای ورود به هر بازاری باید در آن خبره باشد، یعنی باید بازار و فناوری های موجود در آن را بشناسد و فرصت های آن را درک کند. برای موفقیت در مسیر کارآفرینی باید عوامل متعددی را در نظر گرفت، زیرا این فعالیت ها در خلا انجام نمی شود، بلکه در محیط و بازارهایی انجام می شود که عوامل زیادی در اوج گرفتن یا سقوط آن دخیل اند.

شروع با کشف یک فرصت

شروع یک کسب و کار به چیزی بیش از یک ایده نیاز دارد. فرآیند کارآفرینی نه با طرح و ایده اولیه و نه با سرمایه اولیه، بلکه با کشف یک فرصت آغاز می شود. بسیاری از کارآفرینان بزرگ معتقدند «هر «ای کاش» که می شنوید یک فرصت برای کارآفرینی است». بیل گروس، مدیر موسسه آیدیا لب، 5 عامل کلیدی را برای راه اندازی یک استارت آپ بر اساس درجه اهمیت به این ترتیب معرفی می کند: زمان ورود به بازار، تیم، ایده، بیزینس مدل، سرمایه.

article_image_one_594.jpg

1- زمان ورود به بازار:

درواقع مهم ترین عاملی که یک استارت آپ باید در نظر بگیرد، زمان ورود به بازار هدف است. طرح های زیادی بوده اند که زودتر از زمان مناسب وارد بازار شده اما به دلیل عدم استقبال مخاطبان شکست خورده اند. همان طور که اگر دیرتر از موعد وارد بازار بشوند کار سخت تری را برای به دست آوردن مشتری خواهند داشت.

2- تیم:

جمع آوری تیم مناسب یکی از عوامل کلیدی در موفقیت استارت آپ به شمار می رود. پژوهش های انجام شده در دانشگاه ام آی تی، نشان می دهد کسب و کارهایی که موسسان متعدد دارند از کسب و کارهای تک موسس موفق ترند. انتخاب افرادی که می خواهید با همکاری آنها شرکت را تاسیس کنید بی نهایت مهم است. در حال حاضر یکی از علت های اصلی به نتیجه نرسیدن ایده ها و استارت آپ ها، نداشتن تیم مناسب است. بسیاری از استارت آپ ها به علت فروپاشی تیم آن، متوقف یا با شکست مواجه شده اند. در واقع بدون تیم مناسب، ایده خوب کارآیی مطلوب را نخواهند داشت.

3- ایده:

بدون ایده مناسب، تیم خوب به اثربخشی کافی نمی رسد. به گفته بسیاری از کارآفرینان تا زمانی که نیاز وجود دارد ایده هم وجود دارد.

4- بیزینس مدل:

بیزینس مدل باعث می شود جنبه های مهم یک کسب و کار دیده شود و از طرفی مشخص می کند که ایده موجود عملیاتی است یا خیر.

5- سرمایه:

راه های متفاوتی برای تامین سرمایه مورد نیاز در راه کارآفرینی وجود دارد. بسیاری از افراد با سرمایه های شخصی و خانوادگی، کسب و کار مورد نظرشان را راه اندازی می کنند، عده ای به دنبال جذب وام از بانک ها و موسسات مالی می روند، برخی از افراد نیز با در نظر گرفتن شرایط موجود به دنبال جذب سرمایه از سازمان های حمایتی می روند. همیشه برای طرح و ایده خوب که آینده روشنی دارد، سرمایه گذار هم پیدا می شود.

اکوسیستم کارآفرینی

با در نظر گرفتن این موارد می توان قدم در راه کارآفرینی گذاشت و رویاها را به واقعیت رساند. اما برای توسعه کارآفرینی در هر کشور، به ساختاری نیاز است که امکان رشد و شکوفایی کارآفرینی را فراهم کند. بستری که فضای رشد و ارتقای کارآفرینی را در هر کشور و منطقه ای به وجود می آورد، اکوسیستم کارآفرینی نامیده می شود. اکوسیستم کارآفرینی از چند نهاد مجزا تشکیل می شود که در عین حفظ استقلال با هم تعامل سازنده دارند. دره سیلیکون به علت حضور کمپانی های فراوان در حوزه فناوری های پیشرفته، به عنوان نقطه کانونی اقتصاد دانش بنیان در جهان است. راز موفقیت دره سیلیکون در اکوسیستم آن نهفته است که توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری را رقم می زند.

هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته     دوربین اچ دی

این اکوسیستم که بنا بر نیازها و در یک فرآیند تکاملی شکل گرفته است، با ایده پردازی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی یا توسط استعدادهای خلاق و نوآور شروع می شود و با سرمایه گذاری هسته اولیه و با ایجاد شرکت نوپا، به تولید فناوری یا محصول اولیه ای می انجامد که اگر محصول مناسبی باشد و جهت گیری مناسبی نسبت به بازار داشته باشد، مورد توجه سرمایه گذاران ریسک پذیر قرار می گیرد و این سرمایه گذاری، به توسعه محصول و رشد شرکت می انجامد. بالاخره شرکت های موفق یا جذب شرکت بزرگ می شوند یا خود به اندازه کافی رشد کرده و به عنوان شرکت سهامی عام وارد بورس خواهند شد. در منطقه سیلیکون ولی، تمام تلاش ها در تکرار نمونه های موفق فناورانه متمرکز شده است. همین رویکرد موجب شد به مرور زمان نهادهایی در این منطق ایجاد شود تا سختی و ریسک های مسیر ارزش آفرینی برای صاحبان ایده قابل تحمل شود. تعدادی از این نهادها که در کشور ما نیز به وجود آمده اند عبارتند از:

مرکز رشد یا انکوباتور:

خدمات مرکز رشد در قالب برنامه ای حمایتی میان مدت به شرکت ها ارائه می شود. درواقع مرکز رشد علاوه بر در اختیار گذاشتن فضا و امکانات دارای مشترک برای شرکت های نوپا به آنها مشاوره تجاری و مدیریتی نیز می دهد. در ازای ارائه این خدمات، معمولا هزینه ثابت ماهانه ای را به عنوان اجاره فضا یا استفاده از خدمات مرکز رشد از شرکت ها دریافت می کنند که این هزینه بسیار کمتر از هزینه ایجاد دفتر کاری مستقل است و حضور در مراکز رشد را برای شرکت های نوپا یا شرکت های دانش بنیان به صرفه می کند. در مراکز رشد، تمرکز بر حمایت از شرکت های تازه تاسیس از مراحل اولیه توسعه فناوری تا مرحله درآمدزایی است.

شتاب دهنده:

شتاب دهنده ها نسبت به مراکز رشد پدیده ای نوظهور محسوب می شوند. این مراکز از طریق فراخوان و برگزاری رویدادها، تیم های مناسبی که آینده درخشانی دارند را جذب می کنند و با اجرای برنامه های شتاب دهی از آنها حمایت می کنند. عموم شتاب دهنده ها در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت می کنند. در صورت ورود کارآفرینان به این مراکز به دلیل حمایت های زیرساختی، مالی، مربیگری و مشاوره ای، عموما مسیر 2 تا 3 ساله کارآفرینان در مدت زمان 6 تا 9 ماهه طی می شود. با این نگاه می توان متوجه شد که چرا به این نهاد، شتاب دهنده می گویند. شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا موجب می شود در مدت زمان کوتاه تری کارآفرین دریابد که آیا مدل کسب و کار پیشنهادی موفق خواهد شد یا خیر. اگر مدل کسب و کاری موفق نباشد، در زمان کارآفرین صرفه جویی شده و با تجربه به دست آمده می تواند روی ایده دیگری برای تجاری سازی کار کند.

در ایران طی دوره شتاب دهی، مبلغی برای حمایت مالی به تیم نوپا اختصاص می یابد که معمولا بین 25 تا 40 میلیون تومان است. علاوه بر این مربی یا منتور (Mentor) در اختیار آن قرار می گیرد که موجب سریع تر شدن فرآیند رشد کسب و کارها می شود. مربی شخصی است که تجربه استارت آپی داشته و در حوزه آن استارت آپ خبره محسوب می شود. مربی در مقایسه با مشاور، اعضای تیم را از منظر دانشی و مهارتی ارتقا می بخشد. درواقع مربی با نشان دادن فرصت ها و چالش ها به تیم، چشم انداز آینده را ترسیم می کند. این مربی در یک رابطه دوستانه و در عین حال صریح به استارت آپ کمک می کند که مسیر درست و کوتاه تری را برای رسیدن به هدف انتخاب کند. در ازای این خدمات شتاب دهنده بخشی از سهام استارت آپ را دریافت می کند و از طریق ارزش افزوده ایجاد شده، کسب سود می کند.

پارک های علم و فناوری:

پارک های علم و فناوری مراکزی هستند که عمدتا در جوار مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی تاسیس شده و در راستای تجاری سازی نوآوری های برآمده از دانشگاه ها عمل می کنند. درواقع این مراکز با استقرار شرکت های دانش بنیان در فضایی متمرکز، با ایجاد ارتباط و تعامل علمی میان کارآفرینان و دانشگاه ها، فضایی مناسب برای خلاقیت و نوآوری ایجاد می کنند. زیرساخت های آزمایشگاهی یکی از مزایای مهم پارک های علم و فناوری برای شرکت های فناوری محور محسوب می شود. عموما پارک های علم و فناوری، نفع مستقیمی از موفقیت یا عدم موفقیت شرکت های زیرمجموعه خود نمی برند و سهامدار شرکت های زیرمجموعه خود نیستند.

سرمایه گذاران ریسک پذیر:

شرکت های سرمایه گذاری غیربورسی، روش های مختلفی برای تامین مالی تعریف می کنند. یکی از این روش ها، سرمایه گذاری در شرکت های نوپا به امید رشد بسیار بالا در بازه زمانی بین 7 تا 10 سال است. عموما رشد سریع درآمدها، در مورد شرکت های نوآور و فناوری محور رخ می دهد که بازار قبلی را تخریب می کنند و بازاری جدید می سازند. از این رو سرمایه گذاری ریسک پذیر را یکی از روش های تامین مالی نوآوری در نظر می گیرند. کسب و کارهای ورودی به شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر در چند گروه، مرحله ابتدایی و مقدمات، مرحله رشد سریع و توسعه و مرحله متاخر دسته بندی می شوند. تفاوت میان این کسب و کارها میزان فروش و درآمد است که به نوعی اندازه شرکت را نشان می دهد. برخی نیز تفاوت را در مراحل توسعه محصول می دانند. در کشورمان نیز چند شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر وجود دارد ولی عمده فعالیت این نوع از سرمایه گذاری از سال 1390 در کشور شروع شده و هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

 نمایندگی هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     دوربین تی وی تی   دوربین مدار بسته     دوربین اچ دی

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:15

ASP.net یک تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت هست که در اصل Active Server Pages نام داره. مورد اولی که باید همه در باره ASP.net بدونیم این هست که ASP.net یک زبان برنامه نویسی نیست. ما می تونیم با استفاده از زبانهایی مثل #C و VB صفحات ASP.net رو تولید کنیم.

 

بهترین و استانداردترین محیط یا ( IDE (Intelligant Development Enviroment خود Visual Studio شرکت مایکروسافت هست که از هر نظر ارائه یک پروژه بی نظیر رو تضمین می کنه. بخصوص در نسخه 2008 این نرم افزار که از net. Framework 3.5 استفاده می کنه، شما واقعا احساس حرفه ای و قدرتمند بودن می کنید. تکنولوژی های بسیاری مثل Ajax، سیلورلایت، Linq از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات ارائه شده در نسخ جدید VS بشمار می آیند. در حالی است که بدون تکنولوژی Linq مایکروسافت یک قدم از شرکت سان که مالک زبان قدرتمند Java هست عقب بود (جاوا تکنولوژی RMI رو داشت) ولی مایکروسافت با ارائه این تکنولوژی توانست دوباره همقدم با سان شود.

article_image_one_461.jpg

برای تولید یک سایت واقعا حرفه ای ASP.net باید با موارد زیر حتما آشنا بود:

  • 1- تسلط به یکی از زبان های #C یا VB
  • 2- تسلط به یکی از پایگاههای داده و زبان SQL (ترجیحا خود SQL Server)
  • 3- تسلط کامل و کافی به XML و مشتقات آن
  • 4- تسلط به HTML، JavaScript، CSS
  • 5- آشنایی با کانسپتهای الگوریتم های تحت وب
  • 6- آشنایی با کانسپتهای Security in .NET
  • 7- آشنایی با مفاهیم و اطلاعات پایه ای سمت سرور و کلاینت

بهترین نوع برنامه نویسی یک سایت استفاده از حالت چند لایه ای می باشد. این حالت علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختار سایت و تسهیل عملیات خطایابی و اشکال زدایی امنیت را هم به سایت شما ارائه می کند. برنامه نویسی لایه ای معمولا یک منطق فرضی یا هایپوثتیکال است که شما با استفاده از چند فولدر و فایل در پوشه های جدا و مرتبط یک ساختار را تولید می کنید در این حالت انسجام و منطق شما در سایت اعمال می شود. طراحی سایت املاک      

مهمترین و پیچیده ترین قسمت هر نوع برنامه نویسی عمل و عکس العمل های مربوط به پایگاه داده می باشد. بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف طراحی، کد نویسی و سازماندهی امور مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده می شود. از آنجایی که برنامه نویسی اصولی باید بحالت چند لایه باشد، در موقع پیروی از این روش دست و پنجه نرم کردن با روابط پایگاه داده ای بسیار سردرگم کننده می باشند و نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند. در مباحث پایگاه داده، امنیت و نوع داده ها نقش های مهمی را ایفا می کنند. برای مثال عمده خطاهای سمت دیتابیس به خوبی تسط خطایاب VS شناسایی نمی شوند. و شما فقط یک پیغام خطای عمومی نظیر “Incorrect Syntax” دریافت می کنید که در این شرایط معمولا تنها چاره چک کردن تمام کدهای مربوطه می باشد.  طراحی سایت صنعتی

یکی از ویژگی های برنامه نویسی با زبان مثلا #C برای ASP.net شیوایی این زبان هست. زبان های برنامه نویسی متفاوت دیگری نیز برای تولید صفحات وب وجود دارند. در کل ASP.net یک زبان میانه رو هست و علاوه بر قیمت خوب پروژه هایش می تواند برای برنامه نویس بسیار لذت بخش باشد. ضمن اینکه به مدد اسکریپتهایی نظیر JS و Perl دیگر هیچ چیزی در ASP.net غیر ممکن نیست.

روشي که در بسياري از وب سايت هاي شخصي که در ابتداي پيدايش وب ساخته شده اند بکار رفته این است که براي توليد وب سايتها ساخت تعدادي فايل html و قرار دادن آنها بر روي يک سرور است. در اينجا توليد کننده با دانستن html و يا با استفاده از ابزاري که چنين کدهايي را توليد مي کنند، صفحات خود را مي سازد. براي يک وب سايت ساده با تعداد محدودي از صفحات ايستا شايد اين يک روش قابل قبول باشد. طراحی سایت فروشگاهی

 

اما امروزه با نسلي از وب سايت ها سر و کار داريم که بسيار پيچيده تر هستند. وب سايتهاي امروزي که عمدتا براي شرکت هاي تجاري ساخته مي شوند داراي تعداد قابل توجهي از صفحات است. قسمتي يا کل هر يک از اين صفحات بصورت ديناميک بر اساس داده هاي گرفته شده از يک بانک اطلاعاتي ساخته مي شود. همچنين وب سايت بايستي قابليت جستجو در سايت و نمايشي از نقشه سايت را فراهم سازد. مطلبي که به بحث اين مقاله مربوط مي شود اين است که چگونه مي توان چنين نوع سايتهايي را با هزينه اي قابل قبول ساخته و امکان نگهداري از آنرا فراهم ساخت. توضيح اينکه منظور از امکان نگهداري، تغيير در قسمتهايي از صفحات سايت بدون نياز به اعمال تغييرات در تک تک صفحات سايت است. روشي که امروزه براي پاسخ به اين نياز بکار مي رود، روش مدولار است. گرچه نگارنده تعريف استانداردي براي آن پيدا نکرده است، ولي بصورت انتزاعي مي توان گفت که همه وب سايت هاي پيشرفته براساس اين ايده شکل گرفته اند. حال ببينيم اين روش چيست؟ طراحی سایت پزشکی

اگر به صفحات يک وب سايت نمونه نگاه کنيم متوجه مي شويم که عناصر بسياري در آنها مشترک است. مثلا هر وب سايت معمولا داراي عنصر پيمايش (ناويگيشن) است که عمدتا داراي محتوا، منطق و طراحي مشترکي در اکثر صفحات سايت است. عناصر ديگري از اين قبيل عبارتند از: آگهي ها، فرم جستجو، فرم ثبت نام، فرم ورود به سايت، فرم خروج از سايت. واضح است که بسته به نوع وب سايت عناصر ديگري مي توان يافت که در بسياري از صفحات مشترک هستند. روش مدولار بصورت ساده چيزي غير از تشخيص اين مدول ها و طراحي سايت بر اساس آنها نيست. طراحی سایت

article_image_one_475.jpg

قدم موثر در اين راه، تشخيص قالب صفحات وب سايت است. يک قالب در واقع يک نوعِ صفحه در وب سايت را تعريف مي کند. يک قالب مي تواند در يک يا تعدادي از صفحات سايت مورد استفاده قرار گيرد. بعنوان مثال در يک سايت نمايش دهنده محصولات يک شرکت تجاري، يک قالب اساسي، قالب صفحات کاتالوگ است. اين قالب مشخص مي سازد که در هر صفحه ساخته شده بر اساس اين قالب يک محصول چگونه بايستي نمايش داده شود. قالب ديگر مي تواند قالب نتيجه يک جستجو باشد که تعيين مي کند نتايج را چگونه بايستي نمايش داد. گرچه يک سايت ممکن است شامل هزاران صفحه باشد، ولي تعداد قالبهايي که براي آنها در نظر گرفته مي شود، ممکن است به ده تا هم نرسد. با تشخيص قالب صفحات، اجزاي منطقي هر قالب را مي توان بعنوان مدول ها معين کرد.  طراحی سایت با وردپرس     

در اين قالب مدول هاي عام زير قابل تشخيص هستند:

  • header: شامل عناصر انتخاب زبان، ورود به سايت و جستجو
  • navigation: پيمايش سايت
  • footer: لينکهايي به بخش هاي عمومي سايت

به غير از اين مدول ها که در همه صفحات سايت وجود دارند، مدول هاي خاص اين بخش عبارتند از :

  • اشکال سمت چپ و راست
  • تصوير محصول انتخاب شده به همراه تصاوير محصولات مربوط
  • شرحي متني از محصول

با مشخص کردن مدول ها اولين قدم در توليد سايت برداشته شده است. قدم بعدي انتخاب يا ايجاد محيط نرم افزاري است که اجازه ايجاد مدول ها و ترکيب آنها به روشي سيستماتيک براي توليد صفحات سايت بصورت ديناميک را ايجاد کند، است. گرچه در اين گفتار وارد جزئيات تکنولوژيهايي که به اين منظور مي توان استفاده کرد نمي شويم ولي بصورت خيلي ساده مي توان طرز کار آنها را بفرم زير تصور کرد. تکنولوژي مورد استفاده به ما اين اجازه را مي دهد که هر مدول را بصورت مستقل پياده سازي و ذخيره سازيم. يک مدول ممکن است تنها شامل عناصر ايستا باشد. به عنوان مثال مدول هاي header وfooter در مثال بالا عناصري ايستا هستند. از طرف ديگر مدول هايي مي توانند پويا باشند. به اين معني که بر اساس پارامترهايي داده هايي را از يک منبع اطلاعاتي استخراج کرده و بعنوان خروجي ارائه دهند. متداولترين اين نوع مدول ها آنهايي هستند که يک عمل پرس و جو از يک بانک اطلاعاتي انجام مي دهند. در هر حال تکنولوژي مورد بحث اين اجازه را مي دهد تا مدول هاي ديناميک را معرفي کرده و در هنگام فراخواني پارامترهاي مورد نياز را در اختيار آنها قرار مي دهد. و بالاخره اين امکان وجود دارد تا مشخص کنيم هر صفحه يا هر گروهي از صفحات از چه قالبي استفاده مي کنند. تعرفه طراحی سایت       

به اين ترتيب هرگاه درخواستي براي يک صفحه ارسال شود، تکنولوژي مورد اشاره قالب صفحه را يافته، مدول هاي مورد استفاده در آن قالب را تشخيص داده، براي هر مدول استاتيک محتوا و براي هر مدول ديناميک خروجي آنرا توليد کرده و تمامي آنها را با هم ترکيب نموده تا در نهايت محتواي يک صفحه را توليد کند.اين عبارات تشريحي خيلي انتزاعي و ساده شده از چنين محيطي را نشان مي دهد. در مقالات ديگري به بعضي از متداول ترين تکنولوژيهاي مورد استفاده در اين زمينه اشاره خواهد شد.با در نظر گرفتن توضيحات بالا مزاياي چنين روشي روشن است. اگر سايتي با اين روش ساخته شود، مديريت آن بصورت کارآمد قابل انجام است. مثلا فرض کنيم لازم داريم نوع پيمايش سايت را تغيير دهيم. در اين حالت با تغيير تنها يک مدول بدون نياز به تعيير تک تک صفحات سايت اينکار بصورت خيلي اقتصادي قابل انجام است. مزيت ديگر توسعه يک کتابخانه از مدول هايي است که مي تواند در توليد سايتهاي ديگر بدون نياز به هيچ تغييري يا با اندک تغييرات قابل استفاده مجدد باشد. بديهي است که هر چه اين کتابخانه وسيع تر بوده و امکان استفاده مجدد از آن بيشتر باشد، ساخت سايتهاي جديد با هزينه و زمان کمتري انجام خواهد شد.

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 306 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:15

در سال های اخیر، کراودفاندینگ به انتخاب محبوبی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شده است. بنابر نوشته سایت استاتیسنا، تنها در ایالات متحده آمریکا 191 پلتفرم کراودفاندینگ وجود دارد. آن ها همچنین کشف کرده اند که حجم پولی که از طریق پلتفرم های کراودفاندینگ جمع شده است با نرخ رشد بسیار زیادی از 530 میلیون دلار در 2009 به بیش از 28 بیلیون دلار در 2012 رسیده است.

طبق گفته هافینگتون پست 95% طرح های تجاری که به دست سرمایه گذاران خطرپذیر رسیده اند رد می شوند. پس جای تعجبی نیست که این کارآفرینان دنبال جای دیگری برای تامین مالی بگردند. کراودفاندینگ ثابت کرده است که می تواند جایگزین خوبی برای به دست آوردن سرمایه و تامین مالی باشد و به نظر می رسد که به این زودی ها قرار نیست کنار گذشته شود و به احتمال زیاد با سرعت زیادی رشد خواهد کرد. درواقع، کراودفاندینگ قرار است که بزرگترین موج سرمایه گذاری بعدی باشد. با هم 5 دلیل این ادعا را مرور می کنیم:

1- راحتی

تا به حال از کسی پول تقاضا کرده اید؟ واضحا این موضوع خوشایند شما نیست، اما در مقایسه با دردسرهای درخواست وام یا ملاقات با سرمایه گذاران احتمالی بسیار کار راحتی است. در واقع یکی از مراحل آزاردهنده برای کارآفرینان همین است که مجبورند با سرمایه گذارها سر و کله بزنند. اما این مشکل با کراودفاندینگ کاملا برطرف شده است. در مقایسه با تمام کاغذبازی ها و آماده سازی ها برای درخواست وام، درست کردن یک کمپین با استفاده از کراودفاندینگ مانند آب خوردن است. کافی است که شما پلتفرم مناسب را انتخاب کنید، ویدئوی ساده ای آماده کنید و پاداش های جذابی هم برای حامیان تعیین کنید. با اینکه همچنان شما باید مدارک مهم بلندمدتی مانند یک طرح تجاری، داشته باشید اما با این روش شما تنها می توانید یک بار برای همیشه طرح تان و ایده خود را ارائه دهید. در کراودفاندینگ مالکانه، کراودفاندینگ هم برای کارآفرینان مفید است و هم برای سرمایه گذاران تا بتوانند همدیگر را پیدا کنند. به جای دست و پنجه نرم کردن با روش های سنتی، کراودفاندینگ بستری را فراهم می آورد تا سرمایه گذاران بتوانند به راحتی روی طراحی سرمایه گذاری کنند.

article_image_one_573.jpg

2- تایید یک مفهوم

داشتن ایده یک چیز است اما ثابت کردن این که آیا این ایده می تواند سودآور باشد یا نه، چیز دیگری است. به جای متقاعد کردن خودتان یا سرمایه گذاران برای این که ایده شما پول ساز است، کراودفاندینگ فرصت بسیار خوبی را فراهم می کند تا شما ببینید بازار هدف شما در چه حالی است. اگر کمپین شما موفق شود، این نه تنها مدرکی برای اثبات وجود علاقه و کشش برای ایده شما است، بلکه نشان دهنده این است که مردم مایل هستند تا برای آن پول خرج کنند. درواقع این راه بسیار موثری برای تایید ایده شماست.

3- کاهش ریسک

به دلیل این که کراودفاندینگ بازار هدف را تایید می کند، هم سرمایه گذاران و هم کارآفرینان نباید نگران قبول ریسک بالا باشند. به جای تزریق پول تان در کس بو کاری که ریسک بالایی دارد و بازار هدف پایداری ندارد، می توانید بدون خرج زیادی آن بازار و ایده را امتحان کنید. درواقع اگر کمپین شما موفق نباشد، تمام پول هایی که دیگران با آن از شما حمایت کرده اند به حسابشان بازگردانده می شود جان رمپتون، سرمایه گذاری که روی بسیاری از کمپین های کراودفاندینگ سرمایه گذاری کرده است، می گوید: روش دیگری که کراودفاندینگ به واسطه آن ریسک را کاهش می دهد، کاهش هزینه دارایی است.

برای درک بیشتر این موضوع، به طور مثال فرض کنید که یک شرکت سازنده لباس در گذشته 1000جفت شلوار جین تولید می کرده اما تنها 700 جفت آن را می فروخته است. آن ها باید هزینه 1000 جفت را پرداخت می کردند و ضرر حاصل از نفروختن بقیه شلوارها را متحمل می شدند. با استفاده از کراودفاندینگ همان شرکت دیگر می داند که باید چه مقدار شلوار جین تولید کند. درواقع به جای هدر دادن پول بر روی جنس یا دارایی هایی که فروش نمی رود، می توانید تنها جنس هایی که سفارش گرفته اید را بفروشید.

4- بازخورد آنی

در حین یک کمپین کراودفاندینگ فرصتی فراهم می شود تا بازخوردها و ایده های بقیه نیز مرور شود. در گذشته، بعضی از سوال ها و نگرانی ها در مراحل اولیه ایده به جواب نمی رسید اما امروزه شما می توانید نظرسنجی انجام دهید تا ببینید افراد چه چیز را در مورد ایده شما دوست دارند و یا دوست ندارند. و جالب است که، این بازخوردها می توانند به طور آنی بررسی شوند. این به شما کمک می کند تا اصلاحات لازم را سریع تر از گذشته اعمال کنید و این به این معنی است که می توانید در سریع ترین حالت محصول خود را به دست بازار برسانید. با این حال، بهترین فایده این ویژگی کراودفاندینگ این است که برای شما یک شبکه متشکل از انسان ها فراهم می آید. یک لحظه به آن فکر کنید، شما قادر هستید که مشتری های همراه و وفاداری به دست آورید حتی قبل از این که کسب و کار شما شروع به فعالیت کند. این کار با همراه کردن آن ها و گوش کر دن به پیشنهادهای آن ها ممکن است.

5- ابزاری مناسب برای بازاریابی

در کنار معرفی یک محصول یا خدمات، کراودفاندینگ شانسی برای فرستادن پیام کسب و کار شما و هدف آن به جامعه مخاطبان گسترده ای است که برای شما فراهم می کند. با انتشار کمپین خود در شبکه های اجتماعی مختلف، شما وقتی را برای همراه کردن حامیان خود صرف می کنید که این حامیان به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند و اخبار کسب و کار شما را به اطرافیانشان انتقال می دهد. اگر کمپین شما سر و صدای زیادی به پا کند، رسانه های زیادی نیز به سمت تان جذب می شوند زیرا رسانه ها عاشق داستان های موفق هستند. درواقع شما به ارتباطات رسانه ای رایگان دست پیدا کرده اید. مهم نیست که این رسانه، یک پایگاه خبری یا روزنامه محلی باشد و یا یک بلاگ معروف در صنعت شما. این پوشش خبری راه بسیار خوبی برای گسترش آگاهی در مورد کسب و کار شما و جذب حامیانی است که در گذشته از کسب و کارتان آگاهی نداشته اند.

 

 

 

 

 پشتیبانی هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     دوربین مداربسته تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته     دوربین اچ دی

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 231 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:14

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد داشته باشند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر را نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند. رعايت ابن نکات ميتواند براي طراحي وب سايتي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند،شما را ياري دهد.

 

رعایت این 8 نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

1- ساده نگه داشتن طراحی وب خود

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید (آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

2- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.  طراحی سایت در تهران

article_image_one_450.jpg

3- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید. طراحی سایت      

4- سرعت در بارگذاری:

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

5- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

6- آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

7- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید. طراحی سایت فروشگاهی

8- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

4 مدل طراحی سایت بر اساس رابط کاربری

 

یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. ظاهر سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بازدیدکننده را به خود جذب می کند. اما سلیقه ی بازدیدکنندگان یکی نیست. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت(بازدیدکنندگان) و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.  طراحی پورتال

 

 

به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی توان از طرح های فانتزی استفاده کرد زیرا اینکار بازدیدکننده را کودک تلقی می کند و به سایت جنبه شوخی می دهد. بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده، متوجه شده ایم اغلب سایت ها در میان یکی از چهار دسته ی زیر قرار می گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلا از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نداشته باشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتجیه با دانستن آنها راحت تر می توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید

1- طراحی سایت سایت های نا منظم

امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
رها، کهنه، لبه های نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وبسایت های براق، ساده و خط کشی شده ی نسل قبل طراحی جدا می کند. اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند. این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.   طراحی سایت وردپرس     

article_image_one_439.jpg

2- طراحی سایت خلوت

این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ در آنها، ظاهری متفاوتی بهشان داده است و بلعکس دسته قبلی به تمیزی معروفند. متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند. این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آنها را می ترساند و سایت های استاندارد را می پسندند که در ادامه همین مقاله می خوانیم.

3- طراحی سایت پر المان

این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند. هزینه طراحی سایت     

4- طراحی سایت ساده و استاندارد

این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بودای نهان بازدید : 241 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 20:14